Solikyl till Foodsharing festivalen i Berlin

Då har jag mottagit Disas uppgifter, inväntar på resten.

  • Disa, mottagit uppgifter
  • Jonas, mottagit uppgifter
  • Inez, mottagit uppgifter
  • Olaf, mottagit uppgifter
  • Nanette, mottagit uppgifter

Grattis alla! Bokningen är klar! Vi drar till Berlin!! :train: :sunglasses: :beers:
Ta med er massa cashhhh!! :moneybag:

1 gillning

Resan till Berlin kommer ta ca.14 timmar inkl. 4 timmar på Stena-färjan mellan Trelleborg - Sassnitz.
Vore bra om vi kunde planera att ta med oss mat från hämtningar till resan så vi slipper köpa mat. Kanske vi även behöver tält, sovsäckar mm.

Glöm inte att ta med er pass (även barn), ID-kort är tydligen inte giltigt, mer info: https://www.snalltaget.se/destinationer/berlin

Om det går bra så tar jag gärna övre bäddplats i kupén. :sleeping_bed:

1 gillning

Jag har mjukost, mesost och gorgonzola i småförpackningar samt bröd från Dahls(obviously) som borde räcka till så mycket sju pers vill äta av samma sak på en helg. Oxå fem förpackningar tofu och lite knäckebröd. Kan oxå tänka mig att laga nån gryta och overnight oats och ta med i matlådor. Om ni gillar pulvermos gjort på kallvatten så är det något av min favoritmat på resor, har dock bara två påsar hemma som jag köpt förra sommarn, så vi måste köpa mer om det ska räcka till alla, och bröd räcker nog för en så kort resa.

Jag har två små tält(de står att de ska va för två pers men jag tycker de är trånga att sova i själv), två stycken campingkök, en vintersovsäck och en sommarsovsäck. Kan hämta två st liggunderlag i Partille för att låna ut utöver mitt egna.

Om någon har större tält att låna ut skulle jag föredra att vi delar på två eller tre stora tält istället för att ha en massa små som väger mycket och är tråkigt.

Jag kan sova var som helst i tågkupén.


För att ta oss från Berlin Haubtbahnhof till Malzfabrik kan vi ta metron till Tempelhof(byte i Friedrichstrasse, sedan U6 mot Alt-Mariendorf), sedan gå två kvarter syd längs Tempelhofer Damm, svänga höger in på Borusiastrasse och följa denna västerut tills vi kommer till Bessemerstrasse. Där ligger Malzfabrik. (ca. 1,5 km att gå)

Tunnelbanestationen Sudkreuz skulle också funka, men då måste vi gå förbi ett stort IKEA och massa motorvägar.

1 gillning

Update från Snälltåget:

Booking number QVU2864W

Du har bokat en biljett med vårt nattåg från Berlin. På grund av ett banarbete skulle tåget avgå från Berlin Ostbahnhof. Banarbetet är nu inställt vilket innebär att tåget INTE kommer att avgå från Berlin Ostbahnhof utan istället kommer att avgå från Berlin Hauptbahnhof (Hbf). Avgångstid från Berlin Hbf är 19:25 den 18 augusti.

You have booked a ticket with us from Berlin, departure August 18th. Due to track works, the train was supposed to depart from Berlin Ostbahnhof. These track works have now been cancelled and the train will NOT depart from Berlin Ostbahnhof, instead the train will depart from Berlin Hauptbahnhof (Hbf). Departure time from Berlin Hbf is 19:25 on August 18th.

Biljetter med nettbuss till malmö är bokade enligt nedan:

1 gillning

Väderprognosen säger att dert ska bli varmt och molnigt i Berlin.

1 gillning

Då kommer jag & Inez & möter er på Malmö C då eller? Något nytt om boendemöjligheter i Berlin? Jag & Bruno hade trevligt på matsvinnsfestivalen förresten & fick bra kontakt med Kontrapunkt som jobbar på att öppna ett eller flera kylskåp som de kallar “matbanker” i Malmö, kul!

Ja, möt oss på centralen i Malmö 16:30.

Ok, kanon, vid a Snälltågsperrongen då antar jag? Hur är det förresten med boendesituationen? Jag misslyckades ju med att boka tältplats men ska kolla med dem igen dock…