Välkommen / Welcome

Hej Calle! Ursäkta väldigt sent svar. Med jul och nyår så glömdes det bort att svara här… Hoppas att svaret når dig nu.

Vi brukar organiseras oss mest på en annan plattform (Karrot), där vi samordna hämtningar och även andra roller som att exempelvis vara värd och hjälpa till på platser där det finns ett kylskåp. Om det är något du kan tänka dig göra i mån av tid och lust så är du välkommen att skapa ett konto där och söka till vår grupp.

Annars med tanken på att du kommer till Masthugget så får du gärna prata med dem som är oftast där, @Gopi till exempel, och försöka hitta ett sätt att vara med.

Apropå Hagabio så är jag nyfiken… Var du med de tog emot bröd där? Var det uppskattad? Kanske kan vi hitta nån form av samarbete i framtiden.

Hej! Känns fint att vara en del av denna rörelse!

Jag vill bli maträddare och har en bil. Bor i Västra Frölunda. Flyttade just tillbaka efter 3 års studier på annan ort.

Är miljövetare inom humanekologi, dramapedagog och hållbarhetspedagog. Matsvinn är sååå viktigt och intressant!

Ser fram mot att rädda mat tillsammans! Karrot känns som en fin platform. :slight_smile:
Kärlekens ljus
Pan

2 gillningar

Hej Pan! Kul att du vill engagera dig!
Vi såg din ansökan på Karrot och Joakim har svarat. Har du sett det? Jag kan också svara där för det bli snabbare för oss att se och att du ska få respons.

1 gillning

Hej! Jag har varit bortrest och jobbat och haft datorstrul, ursäkta att jag inte svarat tidigare!!! Nu har jag sett det. Nu är jag redo för att hämta och rädda mat! :smiley:

Hej! Jag är Iris fran Tyskland och ska flytta till Göteborg nästa vecka för att göra en Erasmus-utbyte pa universitetet. Jag vill jätte gärna hjälper er att rädda mat eftersom jag tycker att det är en viktig sak. Tyvärr har jag ingen bil men jag har en cykel och mycket motivation! Jag har redan ansökt för dessa grupp pa karrot.world men jag har inte än fick ett svar.

1 gillning

Hi! My name is Ruben, and yesterday, I joined my first pickup and distribution, in Majorna. Happy to be part of this community and to contribute in whatever way possible. :slight_smile:

1 gillning

Hello! My name is Konstantin, I’m from Germany and have started a Master’s degree here in Gothenburg. During my studies in Germany (I studied environmental sciences) and after I did a lot of Foodsharing pick ups, and I would love to continue saving food while I’m here (I’ll be in Gothenburg for at least two years).

I just applied to join the group on Karrot, so I hope to meet you all soon :slightly_smiling_face:
Konstantin

1 gillning

Hello all,
I am a student at Linnaues University in Växjö. I would like to learn more from you about how we, as a student organization can provide students with “leftovers” from grocery stores or restaurants. I am not aware of anything similar happening in Växjö at the moment, but it will be good if we can extend your idea in our campus. Please let me know if there are any ways we can collaborate. Thank you

Hej!
Jag har haft tankar på att försöka starta ett kylskåp här ute i Angered.
Det är många här ute som skulle behöva den hjälpen då måste går på ekonomiskt biståd och det inte alltid räcker till.
Någon som vet hur jag gör det?

Hej
Jag är ny här. Bor i Majorna och dyker ibland upp på Solikyls utdelning vid KarlJohans-skolan. Jag vill gärna engagera mig. Vi har en liten freeshop-förening i vårt (ganska stora) hyreshus och undrar om vi kan få organisera en liten Solikyl-underavdelning hos oss? Om det är möjligt.

Jag har bil och kan även hjälpa till med att köra mat och annat som kan behövas.
/Matilda