Dagordning Styrelsemöte 6/3 2020

Här kommer förslag på dagordning. Lägg gärna till andra förslag…

1 - Förberedda årsmötet

2 - Diskutera hur man gör vid avstängning av volontärer - styrelsebeslut eller omröstning via Karrot? Frågan ingår i en större diskussion om konflikthantering

3 - Förberedda och bestämma datum för nästa uppföljningsmötet för nya ambassadörer

Jag skulle vilja föreslå följande punkter:

  1. Diskutera kring framtagande av klistermärken där det står typ “Vi samarbetar med Solidariskt Kylskåp”. Min tanke är att våra samarbetspartners, om de vill, kan sätta upp detta på sin ytterdörr etc, som ett sätt att sprida kännedom om oss (och ge goodwill till butikerna om de så önskar). Jag tänker att detta vore en bra grej, då många fler behöver få veta om att vi finns och vad vi gör.

  2. Diskutera framtagande av en roll-up med vår logga på. Vore superbra att ha vid föreläsningar, infobord, matsvinnslagning etc, tycker jag iaf. Roll-ups kostar en del, men kanske går att få sponsring av typ Studiefrämjandet eller liknande, för kostnaden.

1 gillning

Bra tankar Andrea, jag tror vi pratade om detta på årsmötet & att vi borde kunna lägga lite pengar på det då vi ju ändå vill göra oss av med våra :slight_smile: Vad gäller roll-up så kan jag ta en begagnad från jobbet men den behöver ju målas om/klistras över med ny info dock…

1 gillning

Går det alltså att göra om en roll-up (mtp att det hela ska ner i ett rör som kanske är tajt)? Det vore ju super - förutsatt att någon tar på sig jobbet då. :wink:

Jag ska ta med frågorna! Vi får hoppas att vi hinner diskutera dem. Men ang den första: @Gopi har gjort en affisch som Hemköp Annedal satt upp vid ingången. Han har sagt att han gärna hjälper till med det grafiska för andra butiker. Jag föredrar personligen en affisch (syns bättre) och skulle göra klistermärken till andra ändamål, t ex att vi själva sätter upp dem där vi vill.

Här finns affischen på bild:

https://forum.solikyl.se/t/hemkop-annedal/230

/ Gopi

Jag föredrar personligen en affisch (syns bättre) och skulle göra klistermärken till andra ändamål, t ex att vi själva sätter upp dem där vi vill.

Men det är ju inte alltid det går att sätta upp en affisch, t.ex. om en har ett informationsbord som inte står vid en vägg. Jag förstår inte riktigt problemet med att ha båda?

Varför är det dåligt att ha klistermärken som promotar våra samarbeten? Det är ju ett sätt att sprida info om oss?

Jag kan inte se affischen - leder länken till en sida jag inte har tillgång till?

Jag har inte sagt att det är dåligt och jag har inte något emot det om behovet finns.

Nu kan du se det hoppas jag!

Direktlänk till fotot:

https://forum.solikyl.se/uploads/default/original/1X/14dfbf2c6b4244a12039273611019395d9b69106.jpeg