En köpfri dag 30/11

Från kontaktmejlen… Jag gillar idén väldigt mycket och kan tänka mig delta. Någon mer? Kanske @Joakim eftersom Fritidsbanken är där (om vi fortfarande finns hos dem just då :sweat_smile:) ?

Hej!

Lördagen 30 november tänkte Fritidsbanken komma till oss och visa upp vilka de är och vad de har. En köpfri dag är ju egentligen på fredagen 29 /11, men vi har mer besökare på lördagarna, så tänkte att det passade bättre.

Min fråga till er är om ni också har lust att komma och hänga med besökarna och berätta vilka fantastiska initiativ era verksamheter är.

Planen är att i så fall placera er ovanför trappen upp från foajén, i närheten av Späckhuggaren, och där kan ni visa upp grejer och prata med besökare. Kanske kl. 12-14 eller nåt sånt.

Vad tror ni om det?

Låter bra! (Om vi fortfarande finns i Frölunda) Dessutom tycker jag vi bör göra nåt på Omställningsverkstan på den köpfria dan.

Förlåt, men jag fattar inte: Vilka är det som skickat förfrågan till oss? Naturhistoriska? Bibblan i Frölunda? Jag gissar vilt här… :wink:

Jo, hon är från museet! Jag har tackat ja nu. Vill du haka på Andrea?

Hon skapade ett event redan: https://www.facebook.com/events/490492711538704/
Detta ska vara tillsammans med Fixoteket och Fritidsbanken

Dagen närmar sig. @disa jag funderar på att dela ut bröd och bullar från Kville, hämtning dagen innan. Skulle det funka? Är det Annete jag ska prata med?

Det skulle funka. Låter som en bra idé att höra med Anette, annars kan ju vem som helst med bil göra hämtningen om hon inte kan.

Eventet var väldigt bra! Bochra körde bröden till Masthugget dagen innan och Gopi och jag tog allt bröd till Naturhistoriska med cykelkärra. Vi lyckades bli av med nästan allt och prata med en del folk om Solikyl och matsvinn.