Foodshare Malmö

Pratade med några förbiresande från Malmö bakom Hemköp Masthugget i dag. De höll på att starta igång projektet Foodshare Malmö i sin hemstad. Tyvärr bytte vi inte mailadresser eller liknande, och det ända jag hittar om detta projekt när jag söker på det är en film om en app. Någon som har lust att kolla upp detta bättre? Jag tror både vi och de kan få utbyte av att samarbeta och diskutera, de verkade väldigt trevliga och resonabla.

Var de med på upphämtning eller var det slump?

Iaf, vad bra! Det är så många nu som har hört av sig och vill starta i andra orter i Sverige!!! Vi måste verkligen ta tag i det, kanske börja skriva material och lathundar på svenska om hur man börjar, alla detaljer och relevanta informationer. Eftersom Solikyl är ändå den största maträddningsinitiativ i landet och människor som vill starta brukar få inspiration av oss.

Vi borde ha lätt tillgänglig material att läsa på webbsidan eller här på forumet, så det blir lätt att hänvisa när man frågar. kanske t o m i en ny webbsida. Något liknande https://foodsaving.world/, fast på svenska