Innovationslab kring matsvinn 28e maj

Jag fick följande mejl på kontakt-mejlet. Är någon intresserade? Själv kan jag inte, men kan vara intressant för att skapa bra kontakter…

Hej,

Jag jobbar med GAME/Agenda 2030 i Väst, ett samverkansforum med syfte att engagera och stimulera till partnerskap mellan näringsliv, akademi och samhällsaktörer i Västsverige som tillsammans kan och vill bidra i genomförandet av de Globala målen. http://www.gamenetwork.se/

Den 28e maj bjuder vi tillsammans med Business Region Göteborg, Gothenburg Climate Partnership/Göteborgs stad, Klimat 2030 och ADA in till ett innovationslabb kring matsvinn. Vi bjuder in aktörer från näringslivet, akademin, offentlig sektor och andra som är intresserade av matsvinnsfrågor, för att tillsammans workshoppa kring hur vi ska minska matsvinnet. Vi kommer jobba med vad dagligvaruhandeln kan göra för att minska matsvinnet i hushållen och vad restauranger och offentliga kök kan göra för att minska svinnet från måltiderna utanför hemmet. Dessutom kommer årets pristagare av Win Win Gothenburg Sustainability Award inom temat matsvinn att offentligöras under dagen.

Jag hoppas att någon från er har möjlighet att delta. Skicka också gärna vidare denna inbjudan till andra som skulle kunna vara intresserade.

Här kan du läsa mer och registrera dig.

Tid: 28e maj, 8:30-16:30
Plats: Yes Box, i Gamlestan, Göteborg

Har du några kontaktuppgifter till anordnarna? Gärna telefonnr. Anmälan har stängt förståeligt nog och jag vet inte vem jag ska kontakta angående att komma halva dagen.

EDIT: Jag har mejlat ansvariga personen men har du telefonnr tar jag gärna det.

1 gillning

Vad bra att du kan!

Jag skickade numret via mejl