Lista samarbete i Majorna

Eftersom det finns flera intresserade av att söka samarbete i Majorna så tänkte jag sammanställa lite information här och vad som har gjorts hittills i området… Listan är mestadels på matbutiker men det utesluter inte att man satsar på restauranger, caféer, bageri osv. Ordningen listan är mer eller mindre geografiskt. Jag börjar från Stigbergstorget och ut mot Nya Varvet/Långedrag.

Hemköp Stigbergstorget - Resursrestaurangen har samarbete med dem och hämtar en eller två ggr i veckan, men de hämtar bara frukt och grönt. Vi har flera gånger föreslagit att Solikyl kan följa med och ta hand om resten och frågan togs upp nån gång på deras möte, men vi har aldrig fått något officiellt svar från dem. Behövs lite uppföljning och visa att de (RR) behöver inte vara rädda för sitt samarbete.

Willys Hemma (Amiralitetsgatan) - Willys fattar beslutet på regionnivå. Jag har varit i kontakt med dem och det är en lång historia, men inte helt kört. Vi måste trycka på vidare, men jag behöver peppa människor som vill stödja mig i detta.

ICA Kaptensgatan - Jag gick in en gång för länge sedan och frågade vad de gjorde med sitt matsvinn och om de hade samarbete. De hade då med Allwin. Kanske fortsätter, men det är alltid värt att presentera Solikyl för framtiden.

Matöppet (Chapmanstorg) - Jag gick in och frågade om deras matsvinn. De påstår att de är väldigt duktiga, har väldigt lite och ge bort till sina kunder.

Hemköp nära Chapmanstorg - Jag har varit där ett antal gånger när Fixoteket var på väg att öppna och försökte kontakta handlaren. Lyckades träffa honom en gång i butiken, förklara kort och ge en broschyr. Han sa att han skulle kolla med sin kollega på Hemköp Masthugget men hörde aldrig av sig. De svarar inte mejl heller. Inte helt kört men krävs lite mer envishet. Strunta i butikschefen (en väldigt dryg kille) och fråga direkt efter handlaren som heter Hans (samma ägare av Hemköp på Fyrktorget).

Picknick Majorna - pågående, vi hämtar 2 ggr / veckan.

Coop (nära Mariaplan) - aldrig kontaktat, vet inte…

Bara bra mat och ICA Effkå - Allwin. Värt att presentera Solikyl för dem

ICA Nya Varvet - för länge sedan skulle Retur Kultur kontakta dem när de var intresserade av att ha ett kylskåp hos dem. Vet inte inte om det blev något… @Maxime, vet du? Butiken slänger en massa iaf och jag dumpstrade fina saker där.

Hemköp och Coop (vidare mot Långedrag) - vet inte om någon kontaktade dem…

Lasse-Maja Bageri - pågående. Vi hämtar en gång i veckan.

1 gillning

Vilken bra lista! Marco & jag satt verkligen PRECIS och sa att det arbete som kanske behövs allra mest i Solikyl just nu är att få till fler samarbeten. Majorna är ju inte direkt nästgårds för honom & mig, men super om folk vill jobba med samarbeten.

1 gillning

Kanon Bruno! Kan vi prata om detta ikväll & har du i bästa fall möjlighet att ta med en bunt foldrar/infomaterial om Solikyl så det blir lättare & seriösare att kontakta nya butiker/samarbetspartners?

Jag missade detta, men jag hade ändå inte många broschyrer! :grin:
Har du möjlighet att lätt skriva ut? Man hittar dem här: Broschyrer för utskrift

Annars kan jag försöka ta mig till Falken och skriva ut där.