Matfestival i Bergsjön 15 juni

Kommit till kontakt @ solikyl:

Hej!

Elinor Askmar på Studiefrämjandet här. Jag sitter med och planerar för en Matfestival i Bergsjön där vi vill få med så mycket hållbarhet som möjligt, och vi skulle jättegärna vilja ha med Solikyl på något sätt om ni skulle ha tid och lust.

Vi är på väg att etablera mer närvaro i Bergsjön på ett generellt plan, och skulle gärna samarbeta med er lokalt kring det, och då tänkte jag att detta kunde vara ett bra tillfälle. Förstår om ni har fullt upp också förstås.

Ha det gott!

Hej! Tack Bruno eller vem det nu är som lagt in denna förfrågan! Som sagt så har vi ett event 15de juni som heter Bergsjöns Matfestival. Vi vill kombinera matkultur med hållbarhet och engagera boende i området för att laga mat och sälja, men också rama in det hela hållbart.

Studiefrämjandet är också på gång att komma åt en lokal där, och vi är pepp på om det kan komma igång Solikylverksamhet i Bergsjön. Jag vet att ni har ett kylskåp stående i södra Bergsjön men kanske inte så mycket mat än.

Om ni behöver hjälp med mathämtningslogistik för detta event, så skulle vi kunna hämta om ni kommer dit och finns på plats och gör något och visar att ni finns.

Vad tror ni?

1 gillning

Ska vi göra något av det här? Ja, det e lite ont om tid nu, men det skulle kunna va roligt o va med.