Möte + hangout!

Det var längesedan Solikyl hade ett möte. Vi tänker organisera ett på mötesplatsen Backa-Brunnsbo, med följande upplägg:

  1. kl 17 - 18 Styrelsemöte

  2. kl 18 - 18:45 Intromöte för nya maträddare

  3. kl 18:45 framåt Hangout med räddad mat från Chili&Wok (som vi hämtar dagen innan)

Låter det bra? Markera gärna vilka dagar du kan här nedan:

  • 7 Nov (Ons)
  • 8 Nov (Tors)
  • 9 Nov (Fre)
  • 10 Nov (Lör)
  • 11 Nov (Sön)
  • 12 Nov (Mån)
  • 13 Nov (Tis)

0 röster

@disa @Joakim @tomasz @sandra.mc @Andrea @Lybeck och alla andra som är intresserad, välkomna!

1 gillning

Är det ett öppet styrelsemöte, så att alla får vara med och lyssna (men inte rösta) eller ska vi som inte sitter i styrelsen komma först efter det mötet?

Förresten, vill tagga @Liselott, @Elin samt @David.L så att de ser detta om de vill kunna rösta!

2 gillningar

Egentligen brukar vi aldrig ha ett riktigt styrelsemöte med röstlängd och allt det där. Vi brukar ha en dagordning men vi kommer fram till beslut oftast genom konsensus. Så alla är välkomna! Frågan om styrelse är också en punkt jag skulle vilja ta upp, eftersom hälften av styrelsen finns inte längre. Nicco är borta, Agnese och Maxime åkte iväg. Nu är det bara jag, Tomasz och Magne kvar i styrelsen…

Om ni har punkter ni vill lägga upp på dagordningen, skriv här!

1 gillning

Förslag på dagordning med en del viktiga frågor. Lägg till fler om jag glömmer…

  • Hemköp Masthugget: försöker vi lösa deras problem eller riskerar vi förlora samarbetet?) och Kommersen: Cykelköket öppnar snart. Hur ska det gå till med leveranser? Samma upplägg som vi hade på Vegagatan? Öppettider?

  • Besluta om förslaget på att köra ihop upphämtningar från Linné och Masthugget (att man får inte hämta på den första utan att också hämta på den andra)

  • Frölunda Chili&Wok: hur får man göra upphämtningar som inte ska till Caritas? Får man hämta till sig själv och andra? Hur fixar vi flera burkar och så att de inte försvinner? Förslag om att köpa bra behållare med lock

  • Frölunda Dahls Bageri: Vi behöver hjälp med att hitta en lokal. Besluta om man ska börja med att Miljöfyndet hämtar en gång i vecka.

  • Styrelse: nu är vi bara tre stycken kvar. Vilka är intresserad av att konstituera en ny styrelse

  • Kålltorp och samarbete med ICA: nästa steg

  • Vilka vill ta ansvar för att hålla hangouts vid liv?

  • Event på Container Kitchen

  • Bestämmer vi mer regelbundna möte (förutom hangouts), typ varje månad eller varannan månad? Boka nästa möte på en gång

  • Vad ska vi göra med Aktivitetshuset?

Hej! Det syns som ni har glömt @Magne, eller är han inte på forumet. Jag kan delta på Skype om ni kör i en lokal som är kopplad.

1 gillning

Jag bjöd in honom via mejl men inget svar än så länge. :confused: Kul att du kan delta via Skype Maxime! Det kommer nog bli på mötesplatsen Backa-Brunnsbo, men jag vet inte hur det är med internet där.

Jag tror dem flesta har röstat. Låt oss spika datumet, tid o lokal så kommer jag att lägga den på karrot. Vad tycker du?

Jag tänkte på det också, men jag väntar bara så att Disa bekräftar att lokalen är ledig den dagen

Ni behöver nog vänta in Tomasz och Magne!
Behöver det inte vara två styrelsemedlemmar - av de tre som är kvar - som är närvarande på mötet! om några beslut kommer att fattas vill säga, eller är föreningen upplöst?

Nu har jag mejlat Inga-Lisa och frågat, får nog svar på måndag. Det ska vara en annan aktivitet som börjar 19 på mötesplatsen den kvällen, men jag tror nog det borde gå bra att vi är där hela kvällen ändå… Och internet finns.

Tomasz kan den dagen och Magne verkar inte vara nåbar. Vi kör. Det är oviktigt om vi kan göra det till ett riktigt styrelsemöte. Viktigaste är att det kommer folk som är intresserade.

Tack, Disa! Vi får vänta på svaret då. Preliminärt är det bokat den 10:e då!