Möte om Solikyl Kålltorp!

Hej!

Jag tror att vi skulle behöva ha ett möte om hur vi bäst fortsätter arbetet med Solikyl Kålltorp. För att så många som möjligt ska kunna vara med har jag skapat en Doodle för att hitta bästa datum. Gå in där och kryssa för de kvällar du kan. Jag hoppas att vi kan vara på Knuten men det får jag kolla när vi bestämt datum.

Du behöver inte ha varit engagerad i just detta kylskåp tidigare för att vara med, utan du är självklart välkommen som ny maträddare! Bara kom ihåg att rösta eller skriva här att du vill vara med.

Mitt förslag till dagordning är ungefär detta (lägg gärna till saker):

  • Utöka till två hämtningar/vecka?
  • Testa att köra allt matsvinn till Knuten?
  • Hur har det funkat hittills: bra/mindre bra? Förslag på ändringar?
  • Öppettider
  • Rutiner vid förhinder
  • Checklista för hämtningar

Rösta senast nu på torsdag (17/1) kl 21.00.

Ha det fint!

1 gillning

En till punkt från mejlkommunikationen vi hade med Pelle nyss:

  • Vilken information ska vi samla om folk som hämtar mat på Knuten? Ska vi ta bilder och få in lite berättelser (typ varför de hämtar mat och vad de tycker om Solikyl)? Vem ska göra det?
1 gillning

Nu är det bestämt att mötet blir tisdag 29 januari kl 18.00 på Knuten (Råstensg. 4 i Kålltorp). Alla är välkomna, men du som inte deltog i datumomröstningen behöver kontakta mig om du kommer, så att jag vet hur många vi blir.

Jag hoppas att vi ska kunna fixa mackor och te av räddad mat till mötet. Du som kan ta med sådant till mötet får gärna höra av dig till mig!

Välkomna!

1 gillning

En annan punkt är det att titta på avtalet och se vad vi tänker kring det och vad vi säger till Pelle (jag vet inte om han kommenterade något om detta det senaste). Mitt förslag är att, om vi ska skriva under något så är det bättre att göra det efter årsmötet, när en ny styrelse är på plats.

Pelle har inte sagt ett ord om avtalet, så jag tänker att han får ta upp det om han vill gå vidare med det. Om han skulle göra det, så kan jag ju säga till honom att vänta tills vi har haft årsmöte. Är det förresten bestämt när årsmötet ska vara?

1 gillning

Inte ännu, men tänker att det blir en punkt att diskutera i nästa styrelsemöte. Och jag vill att du ska sitta i styrelsen förresten :wink:

Haha, jaså, det vill du! Jag får fundera på det (det är en annan förening som också vill att jag sitter i dess styrelse).

1 gillning