Möte Solikyl Kålltorp våren 2020

Som jag skrivit på Karrot så skulle Anneli & jag, som ansvarar för lokala arbetet med Solikyl, vilja kalla alla maträddare i området till möte, för att diskutera hur vi vill fortsätta samt utveckla vårt maträddande.

Just nu finns en datumomröstning att lägga sina röster på (den stängs onsdag 23/1 kl 21.00): https://doodle.com/poll/emhb5iigxfrb2ry3

Här är förslag till dagordning:

  1. Genomgång av dagordningen, göra eventuella tillägg.
  2. Välja ordfördelare, tidsansvarig samt sekreterare.
  3. Diskutera om vi ska försöka få till en tredje hämtning/vecka på Ica.
  4. Diskutera om och hur vi kan få till fler samarbeten i området.
  5. Diskutera antalet maträddare per hämtning.
  6. Diskutera mängden mat vi maträddare tar, hur mycket som bör lämnas till kylskåpet och hur vi kan genomföra en eventuell regel kring detta rent praktiskt.
  7. Påminnelser av praktisk natur:
    a. Läsa det som skrivs på Munkebäcks wall på Karrot (favoritmarkera butiken).
    b. Ta med egna påsar till hämtningarna för eget bruk.
  8. Övriga frågor.

Eftersom det inte är säkert att jag kommer ihåg det här sen så kommenterar jag här.
Ingen egen punkt utan går in under nya samarbeten och bör sedan vidarebefordras till kommande styrelsemöte.
Efterfrågar på nytt en sammanställning över företag någon i Solikyl varit i kontakt med avseende att starta upp samarbete. Det upplevs/känns proffsigare när vi tar kontakt om vi vet vad som skett tidigare.
Listan bör i möjligaste mån innehålla kontaktperson/-er hos företaget, vem/vilka hos solikyl som fört dialog, när så skedde, och utfall (försiktigt positiva, inte intresserade, har redan andra samarbeten, kan ej startas upp för vi saknar kylskåp eller volontärer i området osv).
Jag gissar på att en sådan lista fastnat på vägen för vi inte velat visa denna på detta publika forum, men den borde kunna ligga under lösenord på solikyl.se precis som instruktioner för vissa hämtningar gör.

Det är på min att göra-lista! :slight_smile:
Och tanken är att lägga upp listan på en egen kategori i forumet som bara är synligt för ambassadörer. Jag kan lägga till dig där, @kajsa, är du intresserad?

Inga-Lena gjorde en lista om Hemköp-samarbete förresten och denna går att hitta i ambassadörskategorin.

1 gillning

@bruno Det vill jag gärna!

1 gillning

Jag tycker att detta är både vettigt och viktigt, Kajsa! Dock ser jag inte riktigt den lokala kopplingen till Kålltorp, utan tänker att det snarare bör tas upp på styrelsemöte som du skriver. Men om du vill veta vilka kontaktar som tagits av Kålltorpsgänget så är det bara att du frågar mig.