Protokoll Stormöte 230325

Protokoll Stormöte

Plats: Frivilligcentralen Knuten
Tid: 15-16.30(Vi avslutade kl.16)

Närvarande: Kajsa, Mario, Liselott, Pablo Emilio

Mötesunderlättare: Liselott
Sekreterare: Liselott
Justerare: Mötet beslutade att inte tillsätta en justerare utan Liselott kunde lägga upp protokollet.

Vi började mötet med en runda där alla närvarande fick möjlighet att ta upp de frågor de hade samt försåg oss av fruktsalladen.

1. Förtydligande runt vilka samarbeten som påbörjats/diskuteras.
Det önskas mer öppenhet kring vilka nya samarbeten som diskuteras eller påbörjats. Allt för att det ska vara lättare att tipsa om eventuella nya samarbeten. Onödigt om flera är inne och frågar samma affär om hur de tar hand om sitt matsvinn. Liselott berättade att samtal med en ny butik har/kommer att påbörjas.

2. Tydliga regler/rutiner
En av deltagarna lyfte att det inte alltid är klart vilka regler/rutiner som gäller vid hämtning eller utdelning. Eller att de ibland inte stämmer med beskrivningarna på Karrot. Vi pratade om hur man kan göra som medlem om man upplever att något inte stämmer på beskrivningarna för hämtning/utdelning. Bra att ha konkreta situationer där regler/rutiner inte följt beskrivningen. Ta kontakt direkt med plats- eller samarbetsansvarig så att beskrivning kan uppdateras med rätt information.

3. Vem öppnar på Knuten när det inte finns kvällsaktiviteter och det är hämtning på Portens bageri
Måndagar och torsdagar: Om ingen kvällsaktivitet vänta in maträddare från ICA Kvantum Munkebäck som har nyckel. Framme vid Knuten ca 18.20-18.30.
Tisdagar, Onsdagar, Fredagar, Lördagar: Om ingen kvällsaktivitet ring/smsa Kajsa(sök under medlemmar på Karrot). Kajsa bor nära och kan bistå med att öppna.

4. Ny medlemsansökan
En person som ville ansöka om medlemskap kom förbi för att få hjälp med ansökan samt ställa de frågor han hade kring Solikyl.

5. Ska styrelsemedlemmar ingå i Välmåendegruppen eller ej?
Diskussioner kring om styrelsemedlemmar inte ska ingå i Välmåendegruppen för att arbetsgruppen ska kunna arbeta mer som de lägger upp arbetet. Ska det isåfall gälla rakt av med alla grupper? Vi har en platt organisation…hur påverkar det oss om vi börjar begränsa oss?
Frågan bordlades då vi var för få deltagare för att få en bred bild över vad medlemmar tycker i frågan.

HEJSAN Liselott, tack för senast. Som deltagande i mötet fick jag veta att jag skulle få en email om maträddares introduktionen. Men jag väntar förfarande på denne. tack för din svar och hå en finn dag :slightly_smiling_face:

Hej! Som jag förklarade på mötet kan det ta ett tag innan någon kontaktar dig för introduktion. Det är bara att ha tålamod och vänta tills någon har möjlighet att ta med dig på introduktion. Mvh Liselott