Protokoll styrelsemöte 2023-10-03

Styrelsemöte 03-10-2023

Närvarande: Joakim, Bruno, Kristina, Lasse, Mia

1. Lokalmöte

- Kålltorp hade det för nån vecka sedan

- Backa-Brunnsbo har inte haft på ett bra tag. Det är dags

- Frölunda. Viktigast att uppmuntra de nya att gå med

- Kortedala. Kanske styrelse skulle behöva hjälpa med.

- Högsbo, om 3 veckor

- Blir det en centrumgrupp? Inte ännu

- Majorna, inte bokad tid men snart. Svårt med renovering i lokalen

- Mölndal? Det finns en del samarbete och Fässberg. Bäst att fråga Inga-Lena

2. Pausningsärende av maträddare

Klart, gick genom samtal och maträddaren är inte längre pausad

3. Tidningsvagnar

Förrådsmöjligheter finns nära A-huset, om en månad. Vi behöver kolla vem behöver. Majorna behöver. Vore bra att ha i Frölunda. Högsbo behöver desperat.

Bruno kan kolla nästa månad om vagnar finns.

Direkt reklam har vagnar vars hjular skulle passa. Mia kan kolla om en månad

4. Ny lag om avfallhantering

Styrelse ska sätta in sig i det till nästa möte. Bruno ställer frågor till kontakt i KoV som MJ nämnde på stormöte

5. Uppstart av Pläjset

Bruno hade intro med Love, blir platsansvarig. De önskar någon som är med på första utdelningar. Mario skulle vara en som är på plats. Bruno och Joakim är kontaktbara för att stötta.

Vilka hämtningar ska dit? Rannebergen är en bra kandidat. Någon Dahls kanske?

Vilka dagar? Verkar inte vara bestämd ännu.

6. Medhjälpare vid utdelningar

En del funderingar:

- Om det är systematiskt så är det bra att ha den personen med i Solikyl.

- En person som har huvudansvar, en utdelningsansvaret, som vet vad som gäller och kan svara på frågor.

- Vad händer om personen som är med i utdelning ställer till med problem, missköter sig? Då kan vi inte göra något.

- Vi ska inte ha dolda utdelningar, det är bestämt från tidigare.

Förslag: man ska kunna motivera att man behöver ha medhjälpare, efter vi förklarar situationen.

- det är också synd om vi stoppar folk från att testa på

- bäst hade varit att ta upp frågan på stormöte till exempel, där andra får tycka

Vi tar upp frågan igen i en breddare sammanhang och bjuder in andra till samtal.

7. Kontaktperson Dahls Frölunda

Joakim blev det men han vill inte stå ensam. Han har koll på hämtningar tors, fre lör. Hämtningar kommer lösas om vi hjälps åt.

Uppstart av Pläjset

Jag jobbar oregelbunden arbetstid men kan påverka mitt schema beroende på veckodag.
Annars det är okej för min del.

1 gillning

Fint! Jag tror det är inte så stort behov nu (kolla vad de skrev på Karrot under platsen Pläjset), men det skulle säkert vara uppskattat att ha någon mer erfaren där någon gång.

@bruno Tar du bort delen om bakat tills Joakim kommit hem och vi fått till en mer korrekt formulering.
Han får ta tag i det när han landat i kalla Sverige

1 gillning