Rapportera till Studiefrämjandet

Jag fick följande mejl från Helena:

Hej Solikyl,
Hoppas ni har det bra allihop!
Vi hade ju ett möte om er verksamhet och vårt samarbete i höstas. Det är hög tid att plocka upp bollen angående rapportering av er verksamhet till Studiefrämjandet. Det är utifrån denna rapportering som vi kan stödja er verksamhet, med tillgång till våra lokaler osv.
Det bästa är att ni pratar ihop er och utser en kontaktperson, som kontaktar mig.
Såhär pratade vi angående rapportering när vi sågs i höstas.

  • Generellt om SoliKyl som förening kopplat till Studiefrämjandet, rapporterar ni verksamhet under hösten? Etc
    Nej, SoliKyl rapporterar ingenting i nuläget, så detta är något vi behöver arbeta fram tillsammans. Ju mer ni rapporterar till oss, desto mer kan Studiefrämjandet hjälpa SoliKyl.

    Maträddare
    Maträddarverksamhet verkar inte vara möjligt att rapportera som det ser ut i dagsläget. Det faller inte in under folkbildning, om ni skulle vara sugna på att utveckla verksamheten så att ni också håller någon föreläsning eller dylikt på minst 30 min i anslutning till att ni öppnar kylskåpen så kan Helena hjälpa er med det. Då blir det också rapporterbart.

    Fredagshangouts
    De träffar ni har på fredagar fungerar som folkbildning, då ni äter och diskuterar verksamheten för matsvinn. Blir verksamhetsform “studiecirkel”. Helena återkommer om det går att rapportera bakåt i tiden. Här behövs någon som tar på sig ansvaret att rapportera närvaro, dvs en huvudledare. Sedan behövs gärna några ledare, dvs personer som kan rapportera närvaro när huvudledaren är borta. Personer som får i uppdrag att bli huvudledare kontaktar Helena så startar vi upp en studiecirkel tillsammans.

    Container Kitchen
    Om SoliKyl vill finns utrustat kök samt sittplatser att tillgå i Container Kitchen på Ringön. T.ex fredagskvällar finns möjlighet för matlagning, hangouts, kurser, studiecirklar. Prata ihop er lite och kontakta Helena för vidare samtal.

    Kulturevenamang
    När SoliKyl är ute på olika events osv vill Helena gärna att det rapporteras. Ta för vana att kontakta Helena för att se om events osv kan bli rapporterbar verksamhet.