Samarbete Coop Forum

Hej till dom det berör,

Jag har inlett ett samtal med COOP Forum Backaplan om eventuellt samarbete. Butikschefen var lätt positiv till konceptet och bad oss återkomma i början av Januari. Förslagsvis efter ledigheten tänker jag.

Eftersom det verkar finnas personer som vill engagera sig på Hisingen och att det inte är i nära till där jag bor så vore det bra om det är någon som vill vara med i den fortsatta kontakten och bli ansvarig för ett eventuellt samarbete. Vad säger gruppen?

1 gillning

Hej uppdatering här. Jag var i kontakt med berörd butik idag och vi har nu ett inbokat möte under nästa vecka med butikschefen som vill visa oss deras rutiner i butiken samt diskutera eventuellt samarbete.

1 gillning

Jag har pratat med Helena från Studiefrämjandet om att ha ett solidariskt kylskåp på Container Kitchen och passa på och ha matlagning då och då.

Hennes svar:

Låter jättekul!
Det finns plats för extra kylskåp och köket är främst tillgängligt tisdagkvällar, fredagarkvällar och hela lördagar. Men om ni har andra scheman kan vi diskutera de möjligheterna också. Jag kan möta er där för en rundtur när det passar er.
Vi hörs!

Vad är situationen i dagsläet med Coop @Leo och @disa? Nu känns mer realistiskt att sätta ett datum för att börja med en hämtning i veckan, eller hur? Om det funkar med Container Kitchen då blir det inget problem att hitta maträddare, det var flera som visade intresse av att hämta på Hisingen… Ska vi boka en rundtur med Helena?

Jag håller med, det känns realistiskt att börja med upphämtningar på coop nu. Rundtur på container kitchen, visst, men viktigast är väl att fortsätta diskutera med butikschefen.

Idag var jag på aktörsträff på Mötesplats Backa Brunnsbo och där träffade jag Angelica som är aktiv i Röda korset Backa Brämaregården och även i Coops ägarförening. Hon kommer träffa Christer genom möten med föreningen, och då vill hon också fortsätta diskutionen om ett samarbete med solikyl.

1 gillning