Solikyl i Angered?

Vet någon om det funnits intresse av att starta upp någon kylskåp utåt Angered? Har i så fall en kontakt med Lärjeåns kök och trädgårdar. Jag har inte själv möjlighet att starta upp något.

2 gillningar

Det vore väldigt bra faktiskt! Jag känner tyvärr ingen men kanske @Joakim eller @disa?

Skriv på karrot o fråga tycker jag. Dan har ju pratat med nån på Lärjeåns Trädgårdar också, så han kanske är intresserad av att leverera dit.

Känner ingen där tyvärr.

Hm, pratar ni om varandra nu? För som jag förstod det så menar Kajsa att starta ett kylskåp i Angered och leverera bl.a. matsvinn FRÅN Lärjeåns trädgård dit, medan Disa & Joakim pratar om att ha ett kylskåp på Lärjeån. Eller missförstår jag?

Leverans från Lärjeån till något kylskåp är det jag pratar om. Om det omvända förhållandet har diskuterats med Lärjeån är det inget jag är involverad i plus att jag borde hört om det.

Vad jag förstår så har Dan diskuterat det omvända förhållandet med Lärjeån, alltså att de skulle ha ett kylskåp hos sig.
Men jag är med på att Kajsa menar att Lärjeåns vill donera mat.
Båda delar kan ju vara intressant, sålänge det finns några(gärna i närområdet) som vill sköta det. Kontakta gärna Linda Saidi, hon bor i Angered och har inte riktigt kommit igång, även om hon varit medlem sen i somras.

2 gillningar

Ser att detta är planerat att tas upp på fredagens styrelsemöte. Jag kommer med största sannolikhet inte närvara men ska se om det finns nån chans för mig att prioritera om lite.