Vi bestämde för två månader sedan att vi skulle ha regelbundna styrelsemöten en gång per månad. Nästa blir då 8 februari. Fyll på med punkter vi ska ta upp.
Dagordning:
-
Införskaffande av grytor till Chili-hämtningar.
-
Vi har blivit väldigt beroende av bilar. Hur kan vi göra större del av hämtningar med cykel eller kärra. Det kanske inte är särskilt aktuellt att byta till kärror o cykelkärror i februari, men framemot våren borde vi börja ta tag i detta.
-
Kan vi förbättra och godkänna “guiden” med villkorer för att vara ambassadörer som Bruno tagit fram? Rutin för att kontakta butiker och nya samarbetspartners
-
(kopplat till frågan om Solikyl på andra orter): Vilket innehåll ska det finnas om Solikyl om vi ska ta fram en svensk version av foodsaving.worlds webbsidan? Ska vi göra det tillsammans med andra initiativ runt om i landet (t ex Foodsharing Borås och Östersund. Mitt svar är ja ) Vem är intresserade av att ingå i denna arbetsgrupp?
-
Kan vi i samband med detta även uppdatera broschyrerna och ta fram affischer? Det känns även relevant att översätta delar av beskrivningar av butiker etc på karrot till engelska. Vill vi göra detta?
-
Planera och sätta datum för årsmöte.
-
Rapportering till Studiefrämjandet. Helena har frågat om detta igen. Disa kan tänka sig att stå för att skicka in rapporteringen, men vilka och vad skall isf rapporteras?
-
Sammanfattning av vad vi kom fram till på kommersenmötet, och hur det har gått sen dess. Vad ska vi göra för att försöka lösa problemen som finns med hämtningarna från Linné och Masthugget?
-
I dagsläget står vissa hämtningar tomma medan andra blir fulla direkt när de dyker upp.
-
Intoduktionsmöten för nya maträddare. Gärna få de att veta om och lära sig de hämtningar där det behövs folk. Det behövs även mer praktisk upplärning på vissa affärer, de där en behöver sortera maten.
-
Samarrangera något med fältbiologernas göteborgsklubb. Förslag är att vi kan vara med och anordna klädbytardag 16 mars kl 13 - ca 16 på Mötesplats Backa Brunnsbo. Vi skulle då kunna bjuda på mat under någon paus och ha info. Det fanns även intresse att laga mat av räddad mat tillsammans eller att ordna gemensamma intromöten bland de som var på fältbiologernas senaste planeringsmöte.
-
Organisera hur det som blir över efter Megaloppis Majorna kan tas om hand. Behövs 20 personer för att “hålla öppet” 10 containrar under söndag kväll(från ca 16). Möjligtvis även ta saker till olika lokaler. Jonas har träffat Kim som ansvarar för Megaloppis Majorna och hon var redan innan inne på samma spår.
-
Kan vi köpa in däck och slangar till tidningskärrornas hjul?