Win Win filmbrunch till unga + sponsring med mat

Fick följande mejl… Kanske kan vi ge en del bröd och bullar om det är så att Kville fortfarande har några lediga dagar, @disa?

Hej. Mitt namn är Ludvig Nordholm och jag är program-samordnare i en projektgrupp som fått i uppdrag av WIN WIN Gothenburg Sustainability Award att skapa en arena för ungdomar att diskutera och ta plats i hållbarhetsdebatten. Det vi håller på att anordna är en heldag av aktiviteter för unga, av unga, och med hållbarhet som ledord. Vi kommer att ha unga föreläsare, paneldebatter, workshops, ett intearaktivt rum, med mera.

Anledningen till att jag kontaktar er är med en förfrågan om sponsring. Vi skulle vilja inleda vårt program med en filmbrunch. Tanken är att bjuda på brunch medans vi ser på filmen “Before the flood” Det vi undrar är om ni har möjlighet att sponsra oss med mat för denna brunch. Självklart kommer ni få möjlighet att informera om er verksamhet, och information kommer också att finnas på vår infovägg där vi visar upp initiativ som genomförs för hållbarheten. Ni är ju ett extra intressant initiativ efter som att ni har hittat ett sätt att arbeta med både ekologisk och social hållbarhet. Jag hoppas att ni är intresserade.

1 gillning

Ja, en torsdags- eller fredagshämtning, eller möjligtvis styra om en söndagshämtning skulle funka bra. Vilken dag ska eventet va?

2 gillningar

Jag ska fråga när, han skrev inte det…

Å andra sidan känner jag mig lite tveksam om att vi skulle sponsra en sådan institution som redan har så många resurser, pengar och politiskt inflytande (alltså Win Win), trots det goda syftet… :thinking:
Men det är nog ingen fråga om det blir en extra hämtning av det som vi ändå inte skulle klara av själva att dela ut.

1 gillning

Det blir en fredag den 9/11

Har föreslog att de kunda hämta men du får säga till vad som blir bäst, om nån maträddare gör det istället. Det skulle behöva koordineras med dem isf.

Senaste svar:

Hej. Vi har nu haft möte. Vi hämtar gärna upp bröd och bullar hos er inför eventet. När och var ska vi komma och hämta det? Vi kommer troligen att köpa pålägg för egen budget, om det blir svårt att fixa genom Solikyl.
Vi kommer att ha en informationsvägg med info om initiativ för hållbarhet som genomförs. Finns det någon information som ni skulle vilja att vi visar, om er verksamhet?

1 gillning

Jag kommer själv vara bortrest 9/11. Nån maträddare får åtm koordinera/ringa Dahls.

Vem? Finns hämtningen på Karrot? Vem brukar hämta annars? Och vad tycker du om att de kommer med bil?

Hämtningen finns inte på karrot. Anette föreslår jag, hon har bra kontakt med de på dahls.

1 gillning

Annars skulle det också funka om någon av dem åker och hämtar, en som brukar va med på hämtningarna där e med o lastar, och du ringer i förväg.

2 gillningar