Dahls Bageri - Kville och Frölunda Torg

Jag har fått följande mejl:

Hej!
Jag kontaktar er för att vi på Dahls bageri är intresserade av att donera mat. Vi har för tillfället 6 butiker och två av dessa butikerna hade gärna viljat/behövt donera, så hitta vi er hemsida och gillade verkligen ert koncept. Butikerna som det gäller är Dahls bageributik i Kville och Dahls bageributik på Frölunda torg.
Jag och min kollega, […] butikschef på dahls frölunda skulle gärna vilja boka ett möte med er där vi gärna hör mer om ert upplägg och hoppas att vi kan få donera mat till era kylskåp.

Vem vill hjälpa mig att organisera detta och gå på möte? Vi kan börja bolla här

Jag är på! Och är rätt flexibel.

1 gillning

Då svarar jag och föreslår ett möte nästa vecka. Hur tror du Joakim att vi skulle kunna lösa det med leveranser, om det blir en del mängder? Ska vi börja med att sätta upp ett riktigt kylskåp och hålla det öppet på Caritas? Eller kanske hitta en annan lokal? (Fritidsbanken lät lovande)

Kville låter ju som att det skulle kunna vara något för Brunnsbo, lite långt för att kalla det gångavstånd, men det är inte ens säkert att vi hittar nåt närmare. Selma Lagerlöfs torg som Alladin pratade om är också ca 2 km bort. Bil eller kärra på bussen funkar ju. Kanske Katarina kan köra. Eller cykel o cykelkärra såklart.

Jag skulle kunna vara med på möte med Dahls bageributik i Kville nån gång efter 8 oktober ungefär, alternativt nu på måndag. Förstår jag deras mejl rätt att de vill börja med att ha möte i Frölunda? Om det blir ett möte innan jag kan vara med så är någon av dagarna mån - tors bra dagar för att ha hämtningarna på, och en hämtning i veckan iaf till att börja med.

Ang Frölunda så tycker jag det vore bra med en annan lokal, och Fritidsbanken låter väldigt bra. Det ligger nära, och det kan lösa ev problem med nycklar och så om det bara finns en enda lokal. Ja, nästa vecka blir bra. Är flexibel som sagt, men eftermiddagar/kvällar är smidigast för mig.

Jag svarade och föreslog att mötas antingen på måndag eller tisdag eftermiddag. Jag är bortrest på onsdag och kommer tillbaka efter några dagar. Vi får se vad de svarar. Om det blir på måndag så kan alla och det är bra!

Vi har en annan maträddare som ställer upp för att hämta på Kville också, Carina Andersson heter hon. Det verkar möjligt då!

Ja, vad bra att vi har en till som vill hämta på Kville.

För en vecka sedan var vi på möte och det blev bestämt att vi skulle komma igång med samarbete med butiker i Kville och Frölunda.

Disa blev kontaktpersonen till Kville och skulle ringa när vi var redo att börja hämta en gång/vecka (till att börja med) och köra till Backa-Brunnsbo. Hur går det med planer @disa? Har vi folk som kan hämta? Ska vi fråga på Karrot? Vi kan lägga upp bilder på Facebook vid första leveranser. Det är inget problem att bli av med maten om vi gör det.

På Frölunda har Joakim varit i kontakt med Fritidsbanken för att leverera men öppettider passar inte. Vi fortsätter leta lokal.

Det som behövs mest är att flytta dit frys, ska försöka fixa detta imorgon eller till helgen… Jag har inte hört av mig till Carina och Katarina, men det känns som att det kommer ordna sig, vi kan också lägga upp hämtningen på karrot när vi har bestämt dag… Och ja, det får nog bli att vi lägger upp på facebook.

1 gillning

Nu finns det frys i Brunnsbo, så hämtningar borde kunna komma igång inom några dagar.

Heja! Ska vi slänga ut en förfråga på Karrot om vilka som skulle kunna hämta då och då och vilka dagar passar de bäst? Eller är det någon dag som passar bäst i mötesplatsen som vi bör börja med?

@Carina var också intresserad av detta.

Jag började skissa på dagordningen (kolla tråd om möte + hangout) till nästa möte och har inkluderat aktuella frågor om samarbete med Dahls på Frölunda, men jag undrar om vi måste också ta upp frågan om samarbete på Kville. Hur står det till där?

Första hämtning från Kville idag!

1 gillning

Heja @disa !! Ska det postas något på Facebook så att folk kommer och bröd går åt?

Kan du kolla förresten om vi kan vara på mötesplatsen den 10e lör, för möte och hangout?

Det är ju inte öppet-öppettid förrän på tisdag, så jag tror det är mer effektivt om jag går dit och berättar för de som är på mötesplatsen nu i helgen, och väntar med fb.

Jo, jag ska höra med Inga-Lisa om det går bra att vi e där 10e.

1 gillning

I live in kville. Can I participate. Also can we keep a refrigerator in killed or hjalmer…it is one of the centre point in hisingen

Hi Preethavenkee! Have you checked Karrot, the tool we use to coordinate pickups? You can sign up for pickups there. However, the pickups at Dahls Kville require at least one person with a car.

Do you have a place where we can have a fridge in Kville or Hjalmar?

Kanske Kvilles lådcykelpool är något för de hämtningar där ingen med bil kan vara med. Ligger ett kvarter bort från bageriet, dock behövs smartphone och en app för att boka cyklarna, och det kostar 20kr/timme men bensin kostar ju också.

Just det, lådcykelpool! Det är faktiskt en mycket bra idé!! Solikyl skulle kunna stå för kostnaden om någon vill hämta med en lådcykel